tirsdag den 11. marts 2008

Wahiba Sands

Den 11. marts tog drainage gruppen på team- buildingtur. Først gik turen til Wadi Bani Khalid, hvor der blev badet i søerne og spist frokost. Bagefter fortsatte turen til Wahiba Sands. Jeg var blevet forsinket, så jeg stødte først til gruppen ved Wahiba Sands.

Selvom jeg tidligere havde oplevet ørken, dengang jeg kørte til Dubai. Og selvom jeg næsten har fortrængt det, så var det lidt af en ørkenvandring, da jeg skrev mit speciale i musikvidenskab. Men nu var det første gang, at jeg i virkeligheden stod og lod skoene synke lidt ned i det bagende sand i ørkenen.

Vi boede i en lejr nogle kilometer inde i ørkenen. Når man så mod øst, kunne bjergene skimtes, men mod syd og vest var der ørken så langt øjet ragte.

Det er et fantastisk smukt og fremmedartet landskab, som har en underlig dragende virkning. Måske fordi det er så anderledes, end hvad jeg er vant til.

I lejeren var der sørget for aftensmad. Der var både elektrisk lys og rindende vand, så opholdet blev ret komfortabelt.
Der var mulighed for, at sove under den åbne himmel, hvilket jeg benyttede mig af. Det blev lidt koldt i løbet af natten, men jeg var for doven til at lægge mig ind i hytten.

Den helt store begivenhed var at vi skulle køre ræs i klitterne i vores fire-hjulstrækkere. Det var meget sjovt, nogle kørte som sindsyge andre
kørte fast og nogle gjorde begge dele.




For at bilerne skulle stå bedre fast skulle vi lukke luft ud af dækkene, det virkede! Der var også en del andre teknikker. En af hovedreglerne var, at man ikke skulle være forsigtig.











Sidst på køreturen skulle vi ned ad en ret høj og stejl bakke. Jeg var heldig og fik lov at styre begge gange. Det vil sige, styre kunne man faktisk ikke; bilen nærmest sejlede ned gennem det løse sand. Det var bestemt en oplevelse.

Tilbage i lejren fordrev vi tiden med at stå på ski og snowboard ned ad klitterne. Som det kan ses på et af billederne præsterede jeg et fint styrt. Jeg havde sand de fleste steder bagefter, men det skulle jo prøves.

Det var et meget intenst ophold. Jeg kunne godt tænke mig at prøve en tur, hvor jeg var mindre i bil og mere ude i ørkenen, opleve ødede vidder uden hjulspor osv.











Ingen kommentarer: